Tanácsadás: 06 1 451 0294
Magyar
Magyar English Deutsch Polski Slovensky

Diétázz okosan!

Közhely, de igaz: régen közel sem volt annyi elhízott ember, mint ma. Rossz táplálkozás, mozgásszegény életmód, egészségtelen szokások. Legyél Te a kivétel!

Hogyan működik az éhségérzeted?

A régi korok emberének természetes volt, hogy akkor evett, ha éhes volt – már persze, ha volt mit ennie. Amikor jóllakott, akkor abbahagyta az evést. Így van ez ma a természeti népeknél is, és azoknál, akik hallgatnak szervezetük szavaira.

Az éhség- és jóllakottság érzetét hormonjaid irányítják

Az éhség és jóllakottság az agyadban, azaz az aktuális energia- és tápanyagegyensúly, vagy „hiány” állapotként jelentkezik (azaz éhes vagy), vagy „telített” állapotként (tehát jól laktál). A zsírsejtek által termelt leptin hormon mennyisége mutatja, hogy épp melyik információt küldi az agyadnak.

Ily módon a tested egészen elegánsan jut el abba az ideális állapotba, amelyben a tápanyagbeviteled és tápanyagszükségleted egyensúlyba kerül. A „hiány” és a „telített” harmonikus egységet alkot. Ennek hatására annyit és addig eszel, amíg egyik jelzőrendszered sem ver riadót, vagyis nem ácsingózik újabb kalóriák után.
Ennek a túlélési „hatóságnak” a jelentősége akkor válik nyilvánvalóvá, amikor éhségérzeted keletkezik. Ilyenkor a „hiány” és a „telített”, tehát a központ és a periféria, távol kerülnek egymástól, és a szervezetben feszültség keletkezik. A tested stressz árasztja el.
Lefordítva ez a következőt jelenti: ha egy drasztikus diétát követsz – márpedig a legtöbb fogyókúra esetében ez csinálod –, akkor az egyensúlyod óhatatlanul felborul és erős stressz jelentkezik a szervezetedben. Így a rendszered működésében zavar áll be. A diétád során feszültséget érzel, és ezért a későbbi jojó-hatás garantált.
Jól jegyezd meg: a kevesebb evés önmagában nem hoz sikert, ha nem tudod, hogyan szabályozhatod zsírraktáraid működését.


Túlélésed garanciái

Nézd meg, mi minden található azokban a „túlélőcsomagokban”, melyeknek életed köszönheted, és melyek egy helytelen diéta következtében ellened fordulhatnak.

Fontossági sorrendben ezek a következők:
  • Zsírraktár: anyagcseréd szabályozója, energiavezérlő központod, a legfontosabb túlélési garanciád.
  • Pajzsmirigy: belső fűtőerőműved, központi anyagcsere-szabályzód.
  • Izomzat: „tartályként” szolgál a gyors energiaigényedhez.
  • Fehérjék: A szervezeted akkor működik jól, ha megfelelő arányban kap fehérjét, szénhidrátot és zsírt. Ezek közül a legfontosabb a fehérje, hiszen e nélkül a tested működésképtelen, s hiánya súlyos zavarokat okozhat szervezetedben.

Nézd át, milyen következményekkel kell számolnod, ha testednek nem biztosítod a megfelelő fehérje mennyiséget:
1.    Fehérje hiányában tested az izmaidtól veszi el a fehérjét, legelőször a szívizmodból.
2.   Csökken az anyagcseréd, a pajzsmirigyed tempója, így a zsírtartalékaid hosszú időre stabilan megmaradnak a szervezetedben.
3.    A szervezeted ilyen helyzetben vészhelyzet éhségriadót fúj, vagyis rádtörhet egy hatalmas falási roham. Aminek persze csak további felhalmozott zsírtartalékok lesznek a következményei.


Tények a fehérjékről

  • A fehérje szervezeted legjelentősebb építőanyaga. Izmaid 18-20% fehérjét tartalmaznak.
  • A kötőszöveteidben két fontos, rugalmas fehérje található: a kollagén és az elasztin.
  • Az oxigén és a szén-dioxid szállításában is a fehérje játszik központi szerepet: a hemoglobin a tüdődben felveszi az oxigént, a mioglobin pedig az izmaidban elraktározza azt.
  • Az enzimek kivétel nélkül fehérjék, amelyek a szervezeted kémiai folyamatait elindítják, illetve specifikusan gyorsítják.
  • A hormonjaid egy része is fehérje (inzulin, adrenalin, nemi hormonok, tiroxin stb.).
  • Számos biológiailag aktív anyag is fehérje természetű (pl. a gyulladásmediátor hisztamin, vagy az idegi ingerület továbbításában szerepet játszó dopamin és szerotonin).
  • Az ellenanyagok (antigének) olyan fehérjemolekulák, amelyeket az immunrendszered termel annak érdekében, hogy felismerje és hatástalanítsa a szervezetedbe került idegen anyagokat.
  • A vérfehérjék közül az albuminok a vér ozmózisnyomásának szabályozásában és az aminosavak raktározásában játszanak szerepet. A globulinok a szervezeted védekezésében és az immunitásában nélkülözhetetlenek, a fibrinogén nélkül pedig nem megy végbe a véralvadás.
  • A sejtmagok, a mitokondriumok, a riboszómák – és részben a sejthártyák építőanyaga is fehérje.
  • A fehérjéknek – mivel vizes oldatban anionként viselkednek fontos szerepük van a szervezeted sav-bázis egyensúlyának fenntartásában.

Fogyj tudományosan bizonyított tények segítségével

A fentiek miatt, ha fogyni szeretnél, a legjobban teszed, ha valamely fehérje alapú fogyókúrát, például a Turbó Diéta módszerét választod. Számíthatsz rá, hogy ezzel a módszerrel az inzulinszinted normális marad, a magas fehérjebevitelnek köszönhetően nem kell izomveszteségtől tartanod. És attól sem kell félned, hogy farkaséhség kínoz majd. Az anyagcseréd sem csökken, mivel a pajzsmirigy működése is megfelelő marad.

A Turbó Diéta® módszer alkalmazása esetén nem vesztesz izomzatodból, és szervezeted nem is szárad ki. Amit veszíthetsz: az zsír. Természetesen pusztán a fehérje nem lesz tökéletesen elegendő táplálék, a legjobb hatás elérése érdekében táplálékkiegészítőket is fogyasztanod kell, így tökéletesen védett leszel a szabadgyökök káros hatásaival szemben is.

A Turbó Diéta személyre szabható módszer.
Ismerd meg programjainkat, és válaszd ki a Neked megfelelőt!