Tanácsadás: 06 1 451 0294
Magyar
Magyar English Deutsch Polski Slovensky

Egészséges táplálkozás a munkahelyen: fontos szempontok étkezéskor

Hogyan éljünk egészségesen, amikor egész nap az irodában vagyunk? Könnyen, és ez teljesen reális.

A történelemben most először fordul elő, hogy több túlsúlyos ember él a világon, mint alultáplált, és a szakértők egyetértenek benne, hogy a túlsúly és az elhízás járványszerű terjedéséért a modern kor ülő életmódja, valamint az alacsony minőségű, feldolgozott élelmiszerek a felelősek. Leggyakrabban a munka foglalja el napunk nagy részét, ezért nagyon fontos odafigyelni arra, mit eszünk a munkahelyen, hiszen közérzetünk, egészségünk és kinézetünk is ettől függ. A Jooble állásgyűjtő portál felmérése szerint kevesebb, mint 10%-a az irodai dolgozóknak folytat egészséges életmódot.

Mik a legelterjedtebb táplálkozási hibák és hogyan változtassuk meg az étrendünket?

Első rossz szokás: elfoglaltsága miatt kihagyja az étkezéseket.

Egy sűrű munkanapon sajnos könnyen kimarad az ebéd, amivel már rövidtávon is rosszat tesz a szervezetének. A legelfoglaltabbak számára jó megoldás lehet ilyen helyzetekre a natúr joghurt, alma, dió, kétszersült vagy egy étkezéshelyettesítő turmix. Készítsen ezekből egy kisebb startégiai tartalékot, tegye az asztalra és észre sem veszi, már meg is ette.

Második rossz szokás: teljes értékű ételt keksszel vagy más édességgel helyettesít.

Teázás vagy kávézás süteménnyel, keksszel – nagyon elterjedt szokás irodai munkahelyeken. Ezek bár az éhséget csillapítják, de hasznos tápanyagot nem nagyon tartalmaznak, ráadásul könnyen elhízáshoz vezet a fogyasztásuk. Ezek helyett jó döntés, ha az első pontban felsorolt ételek közül választ, amik tápanyagokban gazdagok és egészségesek.

Harmadik rossz szokás: fast-food típusú ételekkel helyettesíti az egészséges fogásokat.

Ha nincs elfogadható minőségű ebédlő, menza a munkahelye közelében, vigyen magával otthonról ételt. Ne sajnálja a fáradságot, hiszen ettől függ az egészsége. Azokon a napokon pedig, amikor nem volt lehetőség erre, válasszon inkább olyan egészséges és diétás étkezéshelyettesítő turmixot, mint a Turbó Diéta, ami a szervezet számára szükséges minden tápanyagot tartalmaz.  

Negyedik rossz szokás: túlzott kávéfogyasztás.

Igen, a kávé segít, hogy élénkebbek, frissebbek legyünk, de ne essünk túlzásba. Kapucsínó vagy latte a legtöbb irodában megtalálható, azonban 2-3 tejeskávé után már természetes, hogy nincs is étvágya. 1-1 ilyen csészényi ital 200 kcal-t tartalmaz. Reggel fogyassza nyugodtan, ám napközben inkább helyettesítse egy csésze zöld teával.

Ötödik rossz szokás: eszik a társaság kedvéért.

Ez valószínüleg az iroda egyik legrosszabb szokása. Mindig tegye fel magának a kérdést: „Biztosan éhes vagyok?” Csak akkor tervezze az étkezést, ha enyhe éhségérzete van. A társaság kedvéért való étkezés eredménye sokszor 1-2 plusz cm derekunkon. Ha kellemetlenül érzi magát, amiért nem eszik kollégájával, igyon vele egy csésze zöld teát.

Ahhoz, hogy megőrizze az egészségét, a munkahelyen is tartson be néhány egyszerű szabályt:

-          Mindig legyen víz kéznél: pozitív hatása közismert. Tegyen egy csésze vizet munkaasztalára vagy egy flakonba és igyon belőle rendszeresen.

-          Tárazzon be néhány egészséges nasit: gyümölcs, joghurt, sajt, dió. Vásároljon belőlük egész hétre.

-          Ha nagyon sűrű a munkanapja, készítsen egy diétás turmixot, vagy egyen egy kisebb csomag teljes kiőrlésű kétszersültet és egy almát, ez megóvja majd a második csomag keksz vásárlásától.

-          Ne egyen bármit, ami a keze ügyébe kerül: inkább igyon vizet és kicsit később egyen teljes értékű ételt. Ha van rá lehetőség, ne egyen a munkahelyén. Inkább sétáljon egyet a friss levegőn a közeli kávézóba vagy parkba.

Figyeljen oda önmagára és maradjon egészséges!